9.11.06

Travessa pel Parc Nacional del Gran Paradiso

Aquest agost, després de l'escapada al Carlit, vam anar de viatge amb la colla del CAU (Club Alpi Universitari) a fer una travessa pel Parc Nacional del Gran Paradiso amb una pujada final al cim del mateix nom... van ser les primeres vacances de muntanya i la veritat és que va ser diferent i va estar molt bé!

Vam marxar el dia 5 des de Santpedor cap a la Val di Rhêmes, concretament ens vam trobar al poble de Thumel, amb el Guillem, El Pau i el John, que ja havien començat la travessa un parell de dies abans, i vam passar la primera nit en un prat al costat d'un riu...

La ruta va durar 4 dies i vam fer el recorregut que es veu al mapa dibuixat. Vam tenir una mica de mal temps el primer dia, però es va arreglar i vam estar amb un sol increible durant 3 dies.. (just fins l'hora de pujar al Gran Paradiso...)

Recorregut de la travessa, del 5 al 9 d'agost

Ruta dia 1: Thumel (1863m) - Col Rosset (3023m) - Pic desconegut (3143m) - Refugi Chivasso (2604m)

Foto 1: Thumel i cim desconegut (Comic cortesia del Guillem:)). Foto 2: Col Rosset. Foto 3 i 4: Cascada i arribant al refugi Foto 5: Refugi Chivasso (el millor al que vam estar!)

Ruta dia 2: Refugi Chivasso (2604m) - Col di Nivoletta (3152m) - Punta Bassei (3338m) - Refugi Benevolo (2285m)

Foto de dalt: Panoràmica amb la Laura des del Chivasso..dia esplèndid!

Vistes mentre pujàvem, jo amb el Gran Paradiso al fons, coll de Nivoletta i pujada a la punta Bassei, i a la punta Bassei (Gran Paradiso al fons) amb el Josep de Castelló, que vam conèixer al Chivasso i ens va acompanyar a alguns cims :)

La immensitat de les vistes i elMont Blanc (4808m), el cim més alt dels Alps i

Montatge de panoràmica 360º des del Col di Nivoletta. Es veu des del Mont Blanc, una punta de Cervino, el Monte Rosa, al Gran Paradiso i la punta Bassei. Llàstima que el blogger l'ha reduit de tamany i no es veuen els noms..

Hora de rentar-se el cap i paradeta per menjar i fer una mica de bloc...

Ruta dia 3
: Refugi Benevolo (2285m) - Col Bassac Dere (3082m) - B. delle Traversiere (3337m) - Refugi Bezzi (2284m).

Refugi Benevolo i voltants. Papallona i llac di Goleta amb Granta Parei (3387m) reflexada. Foto de grup amb la Granta Parei al fons des de l'altra banda i... al cim Bca. della Traversière.

Ruta dia 4
: Refugi Bezzi (2284m) - Col Bassac (3143m) - Thumel (1863m)

Vista des del Bezzi, i panoramica de la vall..Arribada a Thumel i "apalanque" immediat en un parc

Dia 5: Descans merescut a Aosta, pizza bona i compra de postals :P

Dormint en un prat, cafès recuperadors a Aosta i exposició de talla

Finalment, havent "aclimatat" i entrenat una mica, vam anar cap al peu del Gran Paradiso amb la intenció de pujar-lo, tot i que el temps no ens va acompanyar tant com haguéssim volgut...

1 Comentaris:

At 10:19 PM, Blogger PGB diu...

Ja m'hagués agradat venir a fer la travessa Marc! :D

Segur que van ser uns dies inolvidables. I a més... em portes ventatge! Ja tens un quatre mil a la butxaca! :D

Unes fotos genials, ja em passaré un dia per casa teva a veure-les ;)